Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití výchovy prožitkem a zkušeností pro neformální výuku dějepisu na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií
Dudek, Petr ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název práce: Využití výchovy prožitkem a zkušeností pro neformální výuku dějepisu na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií Cíl: Cílem této práce bylo vytvořit a zrealizovat neformální vzdělávací program pro žáky devátých tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, který by sloužil k doplnění výuky dějepisu za použití prvků zkušenostního učení. Dílčím cílem bylo zhodnotit program samotnými účastníky ankety. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 54 žáků devátých tříd základní školy a čtvrtého ročníku osmiletého gymnázia. Sběr dat byl proveden pomocí ankety, která obsahovala šest uzavřených otázek a jednu otázku otevřenou. Data byla vyhodnocena pomocí grafů a popisné statistiky. Výsledky: Výsledky ankety ukazují, že 53,7 % probandů podobný edukativní program nikdy předtím nezažilo. Celková organizace i náročnost programu byla vnímána 65 % probandy pozitivně. 55,5 % probandů uvedlo jako hlavní přínos osvojení nových schopností a faktických informací týkajících se tématu edukativního programu, pro který byl vytvořen. Pouze 13 % probandů kriticky zhodnotilo přínos programu pro aplikaci nově nabytých schopností a vědomostí ve škole či mimo ní. Z odpovědí vyplývá, že přes 30 % probandů ocenilo pobyt venku. Závěr: Diplomová práce se zabývala vytvořením a realizací neformálního...
John Dewey: Experience and Education
VOTAVA, Pavel
Diplomová práce se zabývá pojmy zkušenost a zkušenostní učení v dílech Johna Deweyho. Cílem této práce je zjistit, jak John Dewey rozpracovává koncept zkušenostního učení. Práce je strukturována do šesti stěžejních kapitol. Každá kapitola odpovídá jedné publikaci Johna Deweyho, která je spojená s teorií zkušenostního učení. V první kapitole jsou analyzovány obecné myšlenky zkušenostního učení bez pedagogického zaměření z knihy Experience and Nature. Ve druhé kapitole je představena kniha Art as Experience, ve které Dewey zkoumá zkušenost ve vztahu k umění a estetice. Třetí kapitola je zaměřena na rozbor knihy The Child and The Curriculum, kde je zkoumán obsah edukace z hlediska zkušenostního učení. Čtvrtá kapitola se zabývá knihou The School and Society, ve které jsou patrné myšlenky zkušenostního učení z pohledu školy a společnosti. Pátá kapitola se věnuje publikaci Democracy and Education, kde John Dewey přemýšlí nad zkušenostním učením a jeho důsledky pro jedince v demokratické společnosti Poslední kapitola rozebírá knihu Experience and Education, která shrnuje a doplňuje poznatky z předchozích publikací.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.